wtorek, 21 listopada 2017
godz.9:00 – 11:30
P O K A Z I
S Z T U K A P R Z E K R A C Z A N I A
- FUGAZI – CENTRUM WSZECHŚWIATA – 40′
REŻ. LESZEK GNOIŃSKI
pobudzający wyobraźnię dokument rewolucjonizacji myślenia i odczuwania przez muzykę <zglajszachtowanej > przez Komunę społeczności
- MOI ROLLINGSTONSI – 50′
REŻ. JAN SOSIŃSKI
dokumentacyjne odkrycie <śladu> niezniszczalnej fascynacji takim ważnym zjawiskiem, jakim kiedyś była dla młodych Polaków muzyka zespołu “The Rolling Stones”
- SZTUKA PRZEKRACZANIA – 30′
REŻ. MICHAŁ BARAŃSKI
próba uchwycenia znaczenia nowych technologii w przemianach wrażliwości młodych odbiorców
- ZATAŃCZYĆ CZERWIEC – 15′
REŻ. WOJCIECH PACZYŃSKI
dokumentalna notacja pamięci o jednej z narodowych tragedii ( poznańskiego czerwca 1956 ) przez sztukę współczesnego tańca
godz. 12:30 – 14:30
P O K A Z II
N A U K A
- NAUKA – 20′
REŻ. EMI BUCHWALD
odkrywająca tępy schematyzm programu szkolnego, nieprzyswajalny zarówno przez uczniów, jak i ich rodziców, rejestracja procesu nauki trudnego wiersza
- DZIECI Z PAŁACU – 25′
REŻ. EWA ŚWIĘS-KUCYBAŁA
dokumentacyjna notacja spotkania, odkrywająca po latach w losach wychowanków trafność edukacyjnego procesu placówki szkolno-wychowawczej dla sierot wojennych, placówki, działającej w pałacu podkrakowskich Krzeszowic
- KSIĄŻKI W PUDLE – 10′
REŻ. MONIKA BIAŁEK
przynosząca <szczyptę optymizmu> reporterska obserwacja, dowodząca, że ostatnią szansę polskiego czytelnictwa stanowią… więzienia
- SŁOŃ JAKI JEST… – 60′
REŻ. WALDEMAR WIŚNIEWSKI
unikatowa w światowej skali rekonstrukcja losów Magdy – słonicy, która dożyła w łódzkim ZOO wieku lat 52, dokonana przez – bezgranicznie kochających to legendarne w Polsce egzotyczne zwierzę – opiekunów
godz. 16:30 – 18:30
P O K A Z III
C U D A S I Ę Z D A R Z A J Ą
- BIEŻEŃCY 1915-1922 – 50 ‘
REŻ. JERZY KALINA
przepojona subiektywizmem rodzinnego spojrzenia historia białoruskich wysiedleńców – ofiar I wojny światowej
- CUDA SIĘ ZDARZAJĄ – 12′
REŻ. BOŻENA KLIMUS
optymistyczna opowieść o udanej adopcji rodzeństwa z patologicznej rodziny
- STRAŻAK BEZ NÓG – 12′
REŻ. INKA BOGUCKA
budujący optymizmem solidarności środowiska reportaż, ukazujący proces skutecznego “przywracania do życia” strażaka – inwalidy – Piotra Sikory z Izdebnika
- DOM W KOLORZE NIEBA – 12′
REŻ. MONIKA MELEŃ
historia udanej i skutecznej akcji rodziców i wychowawców z Fundacji <Wspólna Nadzieja> <uzdrawiającej> autystyczną młodzież dzięki budowie przywracającej im <normalność> “farmy życia”
- LIBAN.OBÓZ UCHODŹCÓW W DOLINIE BEKAA -12′
REŻ. SZYMON WOCHAL
reportaż, porażający obrazem bytowania uchodźców z syryjskiego piekła – mieszkańców obozu na granicy Syrii i Libanu
- KIEDY WSPÓŁCZUCIE NIE WYSTARCZY – 20′
REŻ. WOJCIECH SZUMOWSKI
zespolenie filmowego obrazu interwencyjnego, unaoczniającego nam rozmiary ludobójstwa wojny w Syrii (przede wszystkim: okaleczonych dzieci) z apelem konkretnej pomocy wzorem krakowskiej Fundacji < Polska Misja Medyczna>
19:30
OTWARCIE FESTIWALU
POKAZ SPECJALNY FILMU „LIBERAMI” – reż. Federica Di Giacomo
– POLSKA PRZEDPREMIERA
Każdego roku we Włoszech, w Europie i na całym świecie zwiększa się liczba ludzi, którzy padają ofiarą silnego działania szatana. Kościół Katolicki odpowiada na to zjawisko powołując coraz więcej księży egzorcystów. Jednym z nich jest Ojciec Cataldo. Bohaterowie filmu- Gloria, Enrico, Anna i Giulia- uczestniczą we Mszy Św. odprawianej przez Ojca Cataldo w nadziei na uzdrowienie z choroby, którą trudno im zidentyfikować. Do jakiego stopnia każdy z nas, wierzący lub nie, jest gotowy by publicznie pokazać dyskomfort choroby? I nawet jeśli rzeczywiście jest to efekt działania szatana, to czy jesteśmy gotowi by cierpieć w procesie uwalniania się od Złego, tu i teraz, na oczach kamery?
„Liberami” to historia opowiadająca o zdawać by się mogło dwóch odrębnych światach – duchowym i materialnym. To historia o egzorcyzmach i codziennych, ludzkich sprawach. Spotkanie z tym oszałamiającym dokumentem wywołuje skrajnie emocje wśród oglądających – ale zawsze są to emocje skłaniające do przemyśleń.
NAJLEPSZY FILM W KONKURSIE „HORYZONTY” – MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FILMOWY W WENECJI w roku 2016.
środa , 22 listopada 2017
godz. 9:00 – 11:30
P O K A Z I V
N A S Z A H I S T O R I A
- KOCHANA CÓRECZKO – 52′
REŻ. EWA ŻMIGRODZKA, KRZYSZTOF ZWOLIŃSKI
wstrząsająca ogromem cierpienia rekonstrukcja codziennego bytowania przymusowych lokatorek warszawskiego getta żydowskiego, zawarta w <cudem ocalonych> ich listach do rodziny i przyjaciół
- RZEŹ WOLI – 49′
REŻ. RAFAŁ GEREMEK
filmowa rekonstrukcja szerzej dotąd nieznanej pacyfikacji warszawskiej dzielnicy
- GDZIE JEST POROZUMIENIE GDAŃSKIE? – 39′
REŻ. KRZYSZTOF BROŻEK
filmowy obraz daremnych poszukiwań … oryginału Porozumienia Gdańskiego – zwycięskiego dokumentu zwycięstwa Solidarności w 1981 roku
godz. 12:30 – 14:30
P O K A Z V
M O C N I L U D Z I E
- DROGA WETERANA – POKONAĆ HAŃCZĘ – 30′
REŻ. RAFAŁ MAKOLĄDRA
filmowy portret polskiego bohatera z Afganistanu, który swoją niepełnosprawność wojenną skutecznie leczy adrenaliną sportowego wyczynu, służącego pomocy dla potrzebujących
- ŁOWCA – 11′
REŻ. IZABELA SZUKALSKA
reporterska notacja ekspiacyjnej akcji <przestępcy>, pomagającemu policji w łowach na … pedofili
- CHCĘ BIEGAĆ – 11′
REŻ. SYLWIA MICHAŁOWSKA
budująca sylwetka młodej inwalidki, która sama planuje powrót do sportowego wyczynu
- ŚWIAT WEDŁUG ŁUKASZA – 26 ‘
REŻ. PIOTR SOCHA
Krzepiący życiowo wizerunek młodego naukowca, świadomego, że jego dokonania mają służyć i polskiemu społeczeństwu, i otaczającej go przyrodzie rodzinnej <małej ojczyzny>
- TAKI TROCHĘ CHORY – 16′
REŻ. MONIKA SKRZYPCZAK
reporterskie odkrycie popularnego w młodzieżowym kręgu – “stand-up”- owca Jacka Nocha z Sosnowca, który swoje – satyryczne, a tak naprawdę <nicujące> jego własną chorobę – występy traktuje jako “leczniczą terapię”
- MOJA SONATA KSIĘŻYCOWA – 19′
REŻ. BARBARA KACZYŃSKA
budujące filmowe exemplum losów młodego muzyka, który dzięki maestrii medycznej profesora Henryka Skarżyńskiego odzyskuje nie tylko słuch, ale i staje na progu wielkiej artystycznej kariery
godz. 16:30 – 18:30
P O K A Z V I
A R T Y Ś C I
- ZDZINKU , KIM TY CHCESZ W ŻYCIU ZOSTAĆ – 51′
REŻ. ALEKSANDRA REK
zadziwiający wielobarwnością filmowego malunku portret łódzkiego poety i człowieka teatru – Zdzisława Jaskuły [1951-2015 ], bezbłędnie poruszającego się i w świecie literackiej bohemicznej ułudy, i w buncie przeciw zniewolonej przez komunizm rzeczywistości, a także w trudnej realności <menelskiego> łódzkiego otoczenia
- PATRYCJA MEUNIER – 24′
REŻ. ALICJA GRZECHOWIAK
sylwetka twórcza paryskiej rzeźbiarki, której wybór podlaskiej wsi na miejsce swego bytowania i twórczości, zadziwia konsekwencją twórczych i życiowych poszukiwań
- DAR ŻYCIA – 15′
REŻ. WOJCIECH KRÓLIKOWSKI
wyrafinowana forma reporterskiego wspomnienia filmowego czyli Profesor Zdzisław Religa nie tylko w pamięci swoich najbliższych współpracowników, ale i w umyśle i ciele swego pacjenta – Tadeusza Żytkiewicza, któremu uratował życie dzięki przeszczepowi przed 29 laty ( w jego 61 roku życia ), a który żyjąc stanowi przykład bezprzykładnego artyzmu Profesora
- PRZECIEŻ TU JEST WSZYSTKO – 25′
REŻ. BEATA HYŻY – CZOŁPIŃSKA
wizerunek <leśniczki> z dziada-pradziada – Barbary Bańki z Białowieży , której pasja prawdziwego obcowania z przyrodą, nakazała zamianę strażniczej strzelby strażnika puszczy na malarską paletę, uwieczniającą znane tylko jej – jako prawdziwemu <dziecku lasu> – uroki naszej narodowej chluby, jaką jest Białowieski Park Narodowy
- ZWIERZĘ NA PAPIERZE – 33′
REŻ. GRZEGORZ LINKOWSKI
ekspresywna impresja filmowa, przywołująca niezwykłą postać grafika i kaligrafa, plakacisty i ilustratora książek – Andrzeja Kota [1946-2015], którego nietuzinkową wyobraźnię przypomina kamienica lubelskiej Starówki – miejsce jego życia i twórczości
19:30
Andrzej Wajda – Ad Memoriam
Spotkanie I
POKAZ SPECJALNY FILMU „KRĘĆ, JAK KOCHASZ TO KRĘĆ”
W filmie Andrzej Wajda wspomina Edwarda Kłosińskiego (1943-2008), wybitnego operatora filmowego. Produkcja dyskretnie i z zachowaniem dystansu opowiada o genialnym Twórcy, Człowieku, Przyjacielu i kochającym mężu i ojcu. Kłosiński był bliskim współpracownikiem Wajdy, Zanussiego czy Falka.
Andrzej Wajda w fantastyczny sposób skonstruował narrację, która z bliska pokazuje postać operatora. Reżyser wykorzystuje wypowiedzi i wspomnienia Kurta Webera – autora zdjęć do „Bazy ludzi umarłych” Czesława Petelskiego. Oprócz niego wypowiada się również Tadeusz Konwicki, wykładowca i Dziekan Wydziału Operatorskiego PWSFTViT w Łodzi. Nawiązania Webera łączą się z niezwykle osobistymi wypowiedziami aktorki Krystyny Jandy, prywatnie żony bohatera. Kształtują portret artysty dodając wątki rodzinne oraz prywatne. Odkrywają zupełnie inne rzeczy, obrazują wzajemne relacje małżonków. Ponadto Wajda pokazuje fragmenty najważniejszych dzieł Kłosińskiego m.in.: ,,Człowieka z marmuru”, ,,Dekalogu”. Istotny i poruszający film, głęboko wnikający w problematykę twórczości filmowej.
Film otrzymał Nagrodę Specjalną Dyrektora Artystycznego NURT-u Krzysztofa Miklaszewskiego na Festiwalu Form Dokumentalnych NURT w roku 2011
czwartek , 23 listopada
godz. 9:00 – 11:30
P O K A Z V I I
N I E Ś W I Ę C I ….
- NOWA HUTA KAROLA WOJTYŁY – 40′
REŻ. JERZY RIDAN, KRZYSZTOF RIDAN
bardzo oryginalny pomysł portretu krakowskiej dzielnicy robotniczej poprzez rekonstrukcję działania i myślenia metropolity Krakowa – przyszłego papieża
- SIEDEM ANIOŁÓW – 13′
REŻ. GABRIELA MRUSZCZAK
nietypowy ksiądz w działaniu czyli filmowa sylwetka franciszkanina – o. Cordiana Szwarca – kapłana, który w procesie <skutecznej ewangelizacji> nie cofa się przed żadnymi środkami oddziaływania ( czego dowodem , co pokazuje film, jego wielotygodniowa wędrówka z mobilną Bramą Miłosierdzia)
- ZIEMIA BEZDOMNYCH – 50′
REŻ. MARCIN JANOS-KRAWCZYK
portret zbiorowy społeczności bezdomnych, budujących jacht dalekomorski i w ten sposób dopełniających marzenia ich opiekuna duchowego – o. Bogusława Palecznego, kamilianina, zmarłego w roku 2009 w wieku lat 50
- OJCIEC LEON – BLOGER DUSZ ( real.) – 54′
REŻ. KRZYSZTOF ŻUROWSKI
zarysowany zgodnie z osobowością prezentowanego konterfekt współczesny kapłana – o. Leona Knabita, benedyktyna, wybitnego katolickiego intelektualisty, swoją postawą budującego potrzebny przykład <nauczyciela dusz>
godz. 12:30 – 14:30
P O K A Z VIII
S K A Z A N I N A … N I E – P A M I Ę Ć
- BYLIŚMY PIERWSI .POZNAŃ ’56 – 43′
REŻ. SŁAWOMIR KOEHLER
impresja dokumentalna, przypominająca wypadki czerwca 1956
- ZACHEUSZ – 45′
REŻ. PIOTR BUCZAK, PAWEŁ PUTON
filmowa rekonstrukcja dokumentalnego wspomnienia bojownika i artysty -Zacheusza Pawlaka – lekarza – świadka i dokumentalisty zbrodni załogi nazistowskiego obozu w Majdanku
- SKAZANY NA NIEPAMIĘĆ – 32′
REŻ. AGNIESZKA NIEMIEC
wstrząsający dokument przypominający postać Jacka ŻABY [ 1963-1989], czynnego działacza <Solidarności>, który za swoją działalność zapłacił cenę najwyższą, umierając młodo nie tylko w wyniku represji, ale i w całkowitej izolacji od środowiska, z którym i na rzecz którego współdziałał
godz.16:30 – 18:30
P O K A Z I X
G L O B A L N E N A W A Ł N I C E
- MIESIĄC PO NAWAŁNICY – 11′
REŻ. WOJCIECH STOBBA
reportaż interwencyjny, piętnujący bezduszność władzy, obojętnej całkowicie na tragedię ludzi pozbawionych dachu nad głową i dorobku życia przez żywioł nawałnic, jakie przeszły w tym roku nad Polską (miejscowości: Trzebuń i Brusy)
- KTO ZARABIA NA ROBOTNIKACH Z KOREI PÓŁNOCNEJ – 20′
REŻ. JAROSŁAW JABRZYK, BERTOLD KITTEL
śledcza rekonstrukcja procederu, w którym istotną rolę odgrywają również … polscy urzędnicy i przedsiębiorcy z ich <podwójną> moralnością
- JAK WYKORZYSTAĆ UKRAIŃSKIEGO PRACOWNIKA – 21′
REŻ. JAKUB STACHOWIAK
reportażowe resume zachowań polskich przedsiębiorców
- NIE PAMIĘTAM CO PODPISAŁEM – 25′
REŻ. MACIEJ DOPIERAŁA
filmowa <anatomia zbrodni> bezwzględnego oszustwa polskich firm medycznych, żerujących na naiwności seniorów
- CZEKAJĄC NA SPRAWIEDLIWOŚĆ – 15′
REŻ. ALEKSANDRA KIERETA, SYLWIA NIECKARZ
reporterskie <przesłanie>, piętnujące na przykładzie wypadku samochodowego arogancję władzy, broniącej <do końca> wszelkich przestępstw jej przedstawicieli
- ROSYJSKA PRALNIA – 26′
REŻ. ENDY GĘSINA-TORRES, WOJCIECH CIEŚLA
szokujący swoją dokumentacyjną wymową obraz <prania brudnych pieniędzy> jako podstawowej zasady funkcjonowania rynku światowego
19:30
Andrzej Wajda – Ad Memoriam
Spotkanie II
WIECZÓR ZE SZKOŁĄ FILMOWĄ ANDRZEJA WAJDY
Z OKAZJI 15 LECIA SZKOŁY
pokaz specjalny filmów:
„Telefono” – reż. Marcin Wrona
Telefono to pierwszy film z udziałem kultowego reżysera Pedro Almodovara, a dokładnie… jego głosu. W roli głównej wystąpiła Ewa Kasprzyk, która w Patty Diphusę, gwiazdkę filmów porno wymyśloną przez Almodovara, wcieliła się już wcześniej w monodramie będącym adaptacją felietonów i opowiadań hiszpańskiego reżysera. Kilkuminutowy film Marcina Wrony powstał dla Europejskiej Akademii Filmowej. Jego premiera odbyła się podczas ceremonii wręczenia nagród Akademii w Barcelonie w grudniu 2004 roku.
„Aria Diva” – reż. Agnieszka Smoczyńska
Zrealizowana na podstawie opowiadania Olgi Tokarczuk opowieść o niezwykłej przyjaźni dwóch kobiet: wychowującej dzieci mężatki i divy operowej. Debiut Agnieszki Smoczyńskiej zdobył w 2008 Srebrnego Lajkonika w Krakowie i Nagrodę Specjalną w konkursie “Młode Kino Polskie” w Gdyni.
Wydaje się, że Basi (Gabriela Muskała) niczego do szczęścia nie brakuje: ma kochającego męża, dwójkę wspaniałych dzieci; pomimo ukończonych studiów, czuje się spełniona prowadząc dom.
Pewnego dnia piętro wyżej wprowadza się diva operowa (w tej roli Katarzyna Figura), która uwodzi Basię swoim głosem. Między kobietami zawiązuje się przyjaźń, która przeradza się w zaskakujące dla obu kobiet uczucie. Do czasu, kiedy jedna z nich nie staje przed wyborem…
Scenariusz filmu zrealizowanego w ramach programu “30 minut”, powstał na podstawie opowiadania Olgi Tokarczuk pt. “Ariadna na Naksos”.
„Koniec świata” – reż. Monika Pawluczuk
Kameralny, autorski film dokumentalny, w którym kilka historii spotyka się w czasie jednej nocy. W tę jedną noc, podobną do wielu innych, ludzie w dużym mieście, nękani samotnością, chcą z kimś porozmawiać. Niektórzy wzywają – często niepotrzebnie – pogotowie, jeszcze inni dzwonią do radia, gdzie prowadzący zadaje pytanie o koniec świata – co on znaczy dla każdego z nas z osobna. Opowiadają o sprawach tragicznych, bolesnych, a czasem drobnych, wręcz zabawnych. Zauważalna i poruszająca jest ich wielka potrzeba rozmowy, bycia wysłuchanym, potrzeba bycia z kimś obok. Radio jest motywem łączącym ten nocny świat – słyszymy je w karetce, w monitoringu miejskim, gdzie na dziesiątkach ekranów widzimy nocne życie miasta. Radio jest klamrą spajającą film oraz źródłem najważniejszych pytań.
Gospodarzem wieczoru będzie Artur Cichmiński – krytyk filmowy, dziennikarz, kierownik działu marketingu i promocji Szkoły Filmowej Andrzeja Wajdy.
Szkoła Wajdy powstała w Warszawie z inicjatywy Andrzeja Wajdy i Wojciecha Marczewskiego, którzy zaoferowali unikalne na skalę europejską programy łączące edukację z produkcją dla profesjonalistów filmowych. W 2011 roku, kontynuując misję Szkoły, Wajda i Marczewski powołali studio produkcyjne – Wajda Studio, które poszukuje interesujących projektów fabuł, dokumentów i krótkich metraży poruszających współczesne tematy. Stawia na współpracę międzynarodową i koprodukcje.
Wyróżnia się opieką artystyczną najlepszych polskich i europejskich twórców oraz naciskiem na development.
24 LISTOPADA
10:00
Andrzej Wajda – Ad Memoriam
Spotkanie III
WARSZTATY KRZYSZTOFA MIKLASZEWSKIEGO
DLA MŁODZIEŻY :
JAK WAJDA ZOSTAŁ…AKTOREM ?
Kierownik artystyczny Festiwalu – KRZYSZTOF MIKLASZEWSKI – w dorocznym spotkaniu z kielecką młodzieżą , ujawnić pragnie zdokumentowaną przez siebie jedną z tajemnic w a r s z t a t u t w ó r c z e g o znakomitego reżysera , tzn. o k o l i c z n o ś c i , w jakich Andrzej Wajda , tak znakomicie rozumiejący duszę aktora , s a m – a k t o r e m – z o s t a ł . A stało się to za sprawą Krzysztofa Miklaszewskiego i ANDRZEJA ŁAPICKIEGO ,znakomitego aktora ,święcącego wiele triumfów w filmach Wajdy, wtedy – w roku 1975 – reżysera spektaklu „POGARDA” ( Teatr Telewizji – Kraków ) , zrealizowanego na podstawie znanej powieści ALBERTO MORAVII , według adaptacji Miklaszewskiego , wtedy dyrektora krakowskiego Teatru Telewizji.
Uczestnicy tegorocznych Warsztatów otrzymają u n i k a t o w ą s z a n s ę naocznego sprawdzianu decyzji znakomitego reżysera wystąpienia jako …aktor w spektaklu telewizyjnym obok prawdziwych gwiazd aktorstwa polskiego (TERESA BUDZISZ- KRZYŻANOWSKA , JAN NOWICKI , ANDRZEJ ŁAPICKI ) oraz ówczesnych sceniczno-telewizyjnych <żółtodziobów> ( ANNA DYMNA i JERZY STUHR ) dzięki <zabiegowi > zderzenia pełnej materii tego spektaklu [ 60 min] z dokumentalnym filmem JOANNY CHLEBOWICZ i KRZYSZTOFA MIKLASZEWSKIEGO „ Scena kameralna z reżyserem” [35 min] , czyli filmowym zapisem perturbacji twórczych , związanych z narodzinami kluczowej sceny , jaką stało się w telewizyjnej adaptacji starcie reżysera Rheingolda [ ANDRZEJ WAJDA] ze scenarzystą [ JAN NOWICKI]
13:00
Andrzej Wajda – Ad Memoriam
Spotkanie IV
ŚWIATOWE ODKRYCIA MARII MALATYŃSKIEJ
POKAZ FILMU „IDEA JEST NAJWAŻNIEJSZA” – REŻ. JACEK LINK-LENCZEWSKI
Ten film to obraz specjalny, zajmujący się architektonicznymi inspiracjami Andrzeja Wajdy.
Reżyserem jest Jacek Link Lenczewski, dokumentalista, który przed laty, w 1995 roku zrealizował razem z reżyserem Andrzejem Kotkowskim film o początkach Muzeum Manggha. A teraz, w tym nowym filmie, znowu o Mangghę chodzi, znowu jesteśmy w samym środku największej fascynacji Wajdy, by rozmawiać o sztuce architektury. Tak to zostało pomyślane. Rozmówcy i główni bohaterowie są dwaj: Andrzej Wajda i właśnie architekt, Krzysztof Ingarden. Tym razem występujący w roli prowadzącego wywiad z Wajdą.
I niespodziewanie – ten film pokazuje Wajdę od nieco innej strony: jako Artystę, dla którego architektura jest równie wielką formą plastyczną, jak malarstwo, czy film. Jest naturalnym dopełnieniem obrazu, rysunku, wszelkiej sztuki plastycznej. Ba, sama jest doskonałością formy. Tym wszystkim jest, gdy się patrzy od strony człowieka wrażliwego na piękne architektoniczne dokonanie, ale też na jego funkcję doskonałej użyteczności, która tak wspaniale się tutaj sprawdziła.
Ale oglądamy tu Wajdę też od strony pełnego energii „człowieka czynu”, który „z niczego”, czyli nie mając terenu, środków finansowych i możliwości wykonawczych potrafił zainspirować architekta Ingardena tak dalece, by ten na podwórku Mangghi … zaprojektował Szkołę Języka Japońskiego.
19:00
– GALA FINAŁOWA
– WRĘCZENIE NAGRÓD I WYRÓŻNIEŃ
NAGRODY XXIII FESTIWALU FORM DOKUMENTALNYCH NURT 2017:
ZŁOTY NURT 2017
NAGRODA GŁÓWNA – WYDARZENIE NURT 2017
Nagroda Prezesa Zarządu Telewizji Polskiej S.A. Jacka Kurskiego
SREBRNY NURT 2017
NAGRODA MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
BRĄZOWY NURT 2017
Nagroda Dyrektor Naczelnej Kieleckiego Centrum Kultury Magdaleny Kusztal
NAGRODA PUBLICZNOŚCI
Nagroda Prezydenta Miasta Kielce Wojciecha Lubawskiego
Doroczna Nagroda Specjalna Radia Kielce S.A.
„Za to, czego nie widać, czyli artyzm dźwięku w formie dokumentalnej”
Doroczna Nagroda Specjalna Studenckiego Koła Naukowego Przyjaciół Teatru i Filmu
przy Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Nagroda Specjalna Kina „Moskwa”
Dla Filmu lub Twórcy Promującego Kielce i Region Świętokrzyski
LICZBY
To XXIII Festiwal Form Dokumentalnych NURT.
Na tegoroczny Festiwal wpłynęło 180 filmów, co jest absolutnym rekordem.
Do pokazów konkursowych zakwalifikowano 41 filmów, co rekordem już nie jest, ale stanowi liczbę imponującą.
Na te 41 filmów składa się praca 47 reżyserów, którzy realizacje te tworzyli.
Wśród nich jest 18 kobiet.
Filmy podzielone zostały na 9 tematycznych pokazów konkursowych.
Najdłuższy z tych pokazów trwa 157 minut – choć wcale nie ma na nim największej liczby filmów.
W sumie Komisja Selekcyjna musiała obejrzeć – i czyniła to z przyjemnością – ponad 5180 minut filmów co w przybliżeniu daje niemalże 4 dni oglądania bez przerwy.
10.000,00 zł – tyle stanowi Nagroda Główna – ZŁOTY NURT – ufundowana przez Prezesa Zarządu TVP S.A. Jacka Kurskiego.
30 – oto dotychczasowa liczba nagród jakie zdobył na polskich i światowych festiwalach film „Dotknięcie Anioła” w reż. Marka Tomasza Pawłowskiego, ubiegłoroczny laureat ZŁOTEGO NURTU.
720 i 220 – oto liczba miejsc na Dużej i Małej Scenie Kieleckiego Centrum Kultury. Mamy nadzieję, że podczas Festiwalu Form Dokumentalnych NURT wszystkie będą zajęte.